Projektet "DNA of the POLAR SEAS", har til formål at undersøge hidtil ukendte mikroskopiske organismer i Arktis samt Antarktis. 99% af mikroorganismerne i Havene er stort set ukendte, da de ikke kan dyrkes i laboratoriet. Ved hjælp af DNA sekventering og Metagenom-analyse kan vi få ny viden om disse ukendte organismer. Projektet er økonomist støttet af Villum Kahn Rasmussen samt Lundbeck fondene. Endvidere har Canada Goose ydet støtte til beklædning.

Tuesday, September 12, 2006

G3 - DAG 27: Vandretur til Isfjord.



Dagen gik med geologiske pröver (igen..) og et par velfärdsture efter egen smag, der kunne välges mellem besög i bygden Kipisallit, vandring over til en Isfjord eller besög hos en kartoffelavler.

Det var ikke et svärt valg. De fleste valgte dog også at fölge mit eksempel og sejle med "lillebror" og "lillesöster" til over til en strand, hvorfra der var et par kilometers vandring.

Det var dejligt at få strukket benene efter alle dagene på skibet hvor man dårligt kan nå at forbrände morgenmaden for slet ikke at tale om den varme frokost og aftensmaden.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Jens og Anette
Det er sandelig nogle dygtige sønner I der har fostret-og jeg er
sikker på at datteren også slægter familien på. Jeg har selv fået 2 børn, en søn (nu 30 år) og en datter (26), og jeg er blevt mormor en gang til en "svedske" Caia på 4 år. og min datter er gravid med en til.Jeg har desværre mistet min mand af kræft.
Jeg blev helt euforisk da jeg langsomt kunne fprstå at det var Nicolaj og Rasmus der var i Politiken-så var det om at komme ind og grave i fotoalbummet og finde et nytårskort frem fra Sverige år 73/74.Der var noget med Jens og nogle brækkede ribben. Men billedet - ja jeg kunne godt se at det lignede, når jeg sammenlignede med billedet gra Christianssund. Jeg har forøvrigt også været på Grønland i 2006 sammen med mine børn ( min 50 års fødselsdagsgave), det er et fantastisk land. Hvis I har lyst kan I sende en mail Skorpio54@hotmail.com. Ha' det nu godt allesammen-Kærlig hilsen Lise

3:29 PM

 

Post a Comment

<< Home