Projektet "DNA of the POLAR SEAS", har til formål at undersøge hidtil ukendte mikroskopiske organismer i Arktis samt Antarktis. 99% af mikroorganismerne i Havene er stort set ukendte, da de ikke kan dyrkes i laboratoriet. Ved hjælp af DNA sekventering og Metagenom-analyse kan vi få ny viden om disse ukendte organismer. Projektet er økonomist støttet af Villum Kahn Rasmussen samt Lundbeck fondene. Endvidere har Canada Goose ydet støtte til beklædning.

Thursday, August 24, 2006

G3: Flaskepost fra »Vædderen«

Flaskepost fra »Vædderen«
Af Bjarne Jensen

Skibet er ladet med computere. På toppen af »Vædderen« sidder en kæmpe satellitantenne, som døgnet rundt holder omverdenen i kontakt med Galathea-skibet og omvendt.

Vi mailer, er på messenger og skyper, altså taler i telefon via det internet, som vi selvfølgelig er på. Antennen øverst på skibet sikrer os en bredbåndsforbindelse døgnet rundt.
Brødrene Nikolaj og Rasmus Blom er online ligesom alle os andre, men de har desuden besluttet at benytte sig af en anderledes lavteknologisk form for kommunikation. »Vædderen« ligger 40-50 sømil fra den grønlandske kyst, da brødrene nærmer sig rælingen. I hånden holder Nikolaj Blom en flaske, hvis hals er lukket af rød forsegling. Inde i flasken ligger et sammenrullet gult dokument.

Læs mere på Berlingeren..

http://www.berlingske.dk/grid/udland/tema:fid=100101036/

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Blommer. Fantastisk blog i der har fået sat op. Det er først lige gået op for mig som jeg sidder her og er ved at logge af for sidste gang i mit job - så en hurtig hilsen til jer begge.
Jeg glæder mig meget til at følge jer fremover - husk at herske - det betaler sig :-)

Mange hilsner fra Jydelandet - hvor jeg jo huserer.

1:25 PM

 

Post a Comment

<< Home